EĞİTİM ADI
Uygulamalı Süreç Yönetimi Eğitimi
EĞİTİMİN AMACI
Bu eğitimde, ISO 9001:2008 ve ISO TS 16949:2009 (TS3) Kalite Yönetim Sistemi Standardının referans aldığı süreç modeline istinaden kurum süreçlerinin belirlenmesi, müşteri odaklı (COP), Yönetsel (MOP) ve Destek (SOP) süreçlerin yönetiminde uyulması gerekli kuralların belirlenmesi. Katılımcılara süreç mantığının kazandırılması, Kurum süreçlerinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemler konusunda bilgilendirme, Süreç performanslarının belirlenmesi ve veri toplama teknikleri konusunda genel beceri kazanmalarını ve firma yönetim sistemi yapısının sağlamlaştırmasına katkıda bulunmalarını sağlamak hedeflenmektedir.
EĞİTİM İÇERİĞİ
- Süreç Modeli Tanıtımı
- Müşteri beklentilerinin tespiti
- Kuruluşun amacı, yönü ve ilişkilerin belirlenmesi
- Kurumsal iş analizi
- Süreçlerin belirlenmesi
- Süreç türleri
- Müşteri Odaklı Süreçler (COP)
- Yönetsel süreçler (MOP)
- Operasyonel destek süreçler (SOP)
- Ana süreç – Destek süreç ilişkisi
- Süreç etkileşim noktalarının belirlenmesi
- Süreç kaynakları, girdi ve çıktıların tespiti
- Süreç Yönetiminin Sürekli iyileştirmeye Etkisi
- Süreç stratejik planlama ilişkisi
- Süreç Swot analizi ilişkisi
- Süreç Performanslarının tespiti
- Hedef – Politika İlişkisi
- Süreç haritası oluşturma
- Süreç Haritası – Sorumluluk, Yetki ilişkisi
- Süreç Haritası – Organizasyon İlişkisi
- Süreç Haritası Oluşturma
- Uygulamalar
EĞİTİM YÖNETİMİ
Eğitim ağırlıklı olarak katılımcıların etkin katılımı ile gerçekleştirilecek olup, dersler projeksiyon cihazı yardımıyla ve uygulamadan örnekler, vaka çalışmaları ve küçük çalıştaylarla desteklenerek katılımcıların konuları sindirmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
EĞİTİM YERİ
Faveo Danışmanlık Eğitim Salonu
EĞİTİM SÜRESİ
2 Gün (09:30 – 17:30)
Not: Eğitim Sonunda katılımcılara “FAVEO Danışmanlık Katılım Sertifikası” verilecektir.