Günümüzde yönetim sistemleri artık sektörel bazda belirginleşen talep ve beklentilerin artması ile ihtiyaç haline geldi. Yöntemler kurumların çoğu zaman alışılagelmiş şekilde organize olmalarına sebep olur. Yönetim sistemleri ise her kurumun kendi iş süreçlerine göre koordine olması sonucunda katma değer sağlar.
Bir kurumun yönetim sistemi, referans alınan herhangi bir kural ve standarda göre oluşturulduğunda kurum dinamikleri ve kurum kültürüne etki eden birçok etken ele alınmalıdır. Kurumun sosyal ve politik çevresi, tesisin kurulu bulunduğu bölge, bu bölgedeki kültür, yasal yönetmelik ve esasların analiz edilmesi büyük önem arz eder.
Sektörümüzdekilerce iyi bilinen PESTLE analizi denilen bu değerlendirme neticesinde, günümüz kalite yönetim sistemi temel yaklaşım standardı olan ISO 9001 istekleri ele alınmalıdır. ISO 9001 standardının temelinde yer alan ” Kalite Yönetim Sistemi kuruluşların stratejik bir kararı olmalıdır” ibaresi aslında işin özünü bize anlatıyor. Her kurum en basta içsel hafızasındaki güçlü, zayıf yönlerini, dışsal etkilerindeki fırsat ve tehditleri analiz ederek stratejik amaç ve hedeflerini belirlemeli ve en üst kademeden en alt kademeye kadar topyekûn harekete geçmelidir.
Aksi takdirde kalite belgesi olan ancak, çalışma ruhsatının gerekliliğinin farkında bile olmayan organizasyonların var olduğuna şahit olabiliyoruz. Çalışma ruhsatı demişken her kurum yasal statü gereği, daha kurulduğu asamadan itibaren, ürün ve hizmet çevrimi gereği kendi iş süreçlerine yönelik olarak yasal gereksinimlerini sağlamalıdır. İş yeri açma ruhsatlandırma çalışması ile başlayan bu evrim, sırası ile iş kanunu, iş sağlığı ve güvenliği gereği çalışmalara kadar uzanacaktır. Gerekliliğinde ruhsatlama çalışmalarında, çevre kanunu ve buna bağlı birçok yönetmelikte kurumun yönetim sisteminin organizasyonunda temel alınacak kıstasları doğurabilmektedir.
İş bu noktaya geldiğinde gerek ISO 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi, gerekse ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standartlarına göre yönetim sisteminin entegre edilmesi ile koordinasyondan ve süreklilikten bahsetmiş olabiliriz.
Özellikle temel yaklaşım standardının yanı sıra otomobil üreticileri taleplerinin yer aldığı ISO TS 16949 otomobil üreticileri ve servis sağlayıcıları için Kalite Yönetim Sistemleri teknik şartnamesi bu özel disiplinin ihtiyaçlarının ne şekilde koordine edileceği konusunda bize önemli bilgiler veriyor. Bunun yanı sıra insan tüketimi odaklı üretilen gıdaların güvenli halde sunulması ile ilgili oluşturulan yasal beklentiler ışığında ISO 22000 – PAS 220 / FSSC 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Standartları da esas alınan yönetim sisteminin gerekliliklerini ortaya koymaktadır. Standarda bağlı organize olma ve kurumun koordinasyonu içerisinde genel kurum yönetimi gereği ihtiyaç duyulan; Finansal Kontrol Sistemleri, İnsan Kaynakları Yönetim Sistemleri, Toplam Verimli Bakım Yönetim Sistemleri gibi uygulamalar bu organizasyonun bir parçası olduğunda, bizler iyi organize olmuş ve geleceğini garantiye almış kurumsal yapılardan bahsetmiş oluruz.
Kalite, kurumlar için sadece sistemsel bir süreç değil kurumun çalışanına ve topluma bakış açısını, vizyonunu gösteren itibarına direkt katkı sağlayan bir olgudur. Kurum üretiminde, sistemlerinde, hizmetlerinde ve yönetiminde kaliteyi yakalamak için tüm bu süreçlerde ortak hareket etmeli ve birbirine entegre olarak devam ettirebilmelidir. Aksi takdirde kalite belgesi olup nitelik kazanamamış organizmaların gelişimini sürdürmesi imkansızdır.
Eğitimlerimiz;
- FKE 01 – APQP İleri Ürün Kalitesi Planlaması Eğitimi
- FKE 02 – Core Tools ( APQP, FMEA, PPAP, SPC, MSA ) Eğitimleri
- FKE 03 – Etkin Proje Yönetimi Eğitimi
- FKE 04 – FMEA Hata Türleri ve Etkileri Analizi Eğitimi
- FKE 05 – Global 8D Problem Çözme Yönetimi Eğitimi
- FKE 06 – IMDS 8.0 Nt Uluslararası Malzeme Veri Sistemi Eğitimi
- FKE 07 – ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti ve Şikayetleri Yönetim Sistemi Eğitimi
- FKE 08 – ISO 14001:2015 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL BİLGİLENDİRME VE İÇ DENETÇİ EĞİTİMİ
- FKE 09 – ISO 14001:2015 ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
- FKE 10 – ISO 18001:2015 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME VE İÇ DENETÇİ EĞİTİMİ
- FKE 11 – ISO 18001:2015 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
- FKE 12 – ISO 22000:2005 FSSC 22000:2010 PAS 223 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi İç Denetçi
- FKE 13 – ISO 22000:2005 FSSC 22000:2010 PAS 223 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Temel Eğitimi
- FKE 14 – ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve İç Denetçi Eğitimi
- FKE 15 – ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
- FKE 17 – ISO TS 16949:2009 Temel Bilgilendirme Eğitimi
- FKE 18 – Kabul Edilebilir Kalite Seviyesi (AQL) Eğitimi
- FKE 19 – Kalite Çemberleri (Sorun Çözme Grupları) Eğitimi
- FKE 20 – MSA Ölçüm Sistemleri Analizi Eğitimi
- FKE 21 – PPAP Üretim Parçası Onay Prosesi Eğitimi
- FKE 22 – Problem Çözme ve Kök Neden Analizi Eğitimi
- FKE 23 – Projelerde Ekip Çalışması ve Yönetimi Eğitimi
- FKE 24 – QFD Quality Function Deployment (Kalite Fonksiyonlarının Dağılımı) Eğitimi
- FKE 25 – SA 8000:2008 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi Eğitimi
- FKE 26 – SPC İstatistiksel Proses Kontrol Eğitimi
- FKE 27 – Toplam Kalite Yönetimi Eğitimi
- FKE 28 – TRİZ – Yaratıcı Problem Çözme Teorisi Eğitimi
- FKE 29 – Uygulamalı Süreç Yönetimi Eğitimi
- FKE 30 – VDA 6.3 Alman Otomotiv Enstitüsü Proses Denetimi Eğitimi
- IATF 16949:2016 TEMEL BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ