Dünya genelinde 1960’lar üreticilerin az olduğu, müşterilerin sadece belli markalara ulaşabildiği yıllardı. 1970’lerde daha düşük maliyetli bir üretim yaklaşımı ile sayıları artmaya baslayan üreticiler arasında yumuşak bir rekabet basladı. 1980’lere gelindiğinde ise, toplam kalite kavramı öne çıktı. 1990’ların basında ise, müşterilerin ve müşteri ilişkilerinin esas önemli unsur olduğu iş dünyası tarafından anlaşıldı.
Yaklaşık 40 senelik bir süreyi kapsayan bu yönetim yaklaşımsal dönüşüm, firmalarda neredeyse her 10 senede bir farklı departmanların öne çıkmasına neden oldu. 60’lar ve 70’lerde üretim ön planda, pazarlama ve kapsayanı olduğu satış arka planda idi. Rekabetin çok yoğun olmadığı bu yıllarda üretici az olduğu için firmalar ürettiklerini yüksek fiyattan rahatça satabiliyorlardı. 80’lerde üretim, önem sırasını toplam kaliteye devretti, bu süreçte de yine pazarlama ve satış hak ettiği yerde değildi. Esas büyük dönüşüm, 1980’lerin sonunda ortaya atılan müşteri odaklı yaklaşımın 1990’ların basında öneminin idrak edilmesi ve şirketler için ön plana çıkması ile başladı.
Dünya genelinde artık eskisi gibi sakin ve rahat bir ticaret ortamı yoktu, çünkü oyuncu sayısı ciddi bir şekilde artmış ve yoğun bir rekabet sürecine girilmişti. Bu yarışta hiç kuskusuz, firmaların esas güç kaynağı pazarlama yapılanmaları oldu. Bu yapılanma, satış yönetimi, marka yönetimi, ürün yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, is geliştirme, kurumsal iletişim gibi birbiriyle iç içe birçok çalışma alanını içine almaktaydı.
Bu süreçte, güçlü rekabet edebilmenin ana şartı, pazarlama ve satış basta olmak üzere bilgili ve bilinçli kadroları oluşturup onların mesleki bilgilerini her daim güncel tutmaktan geçer oldu. Fark yaratıp başarıyı yakalayan firmalar, çalışanlarının eğitimlerine yatırım yapan firmalar oldu.
1990’ların çok ama çok öncesinden bu gerçeği idrak eden P&G firması, 1931 yılında dünyada bir ilk yaparak pazarlama odaklı yaklaşımla marka yönetimi kavramını organizasyon yapısına dahil etmiş, çalışanlarına daha o yıllarda gerekli eğitimleri vermiş ve 1990’larda haklı olarak global bir firma haline gelmişti.
Şurası bir gerçek ki, günümüz is dünyasında hala birçok insan akademik bilgi ve yaklaşımdan uzak bir şekilde işlerini yapmaya çalışıyorlar ve belli bir noktada tıkanıyorlar. Oysa ki günümüz iş dünyasında akademik bilgi ve profesyonel deneyim ikilisini bir araya getirebilen firmalar başarıyı elde edebiliyor.
Bu bağlamda, sadece firma kültürüne uyum sağlayabilecek ve/veya iyi okullardan mezun kişileri istihdam etmek yeterli olmuyor, yoğun rekabet ortamında şirketler çalışanlarının özellikle modern pazarlama, satış ve müşteri ilişkileri bilgilerini her daim taze ve güncel tutmalıdır ki, başarıyı elde etsinler, elde ettikleri başarıyı sürekli kılsınlar.
Evet, yönetim gurusu Peter Drucker’ın dediği gibi, “Dünyada artık emek yoğun, malzeme yoğun, enerji yoğun değildir, bilgi yoğun olmaktadır”.
Eğitimlerimiz;
- FSPE 01 – CRM Müşteri İlişkileri Yönetimi Bilgilendirme Eğitimi
- FSPE 02 – DİJİTAL PAZARLAMA VE E-TİCARET EĞİTİMİ
- FSPE 03 – Güvenlik Görevlileri İçin Müşteri Hizmeti Eğitimi
- FSPE 04 – Mağazacılıkta Etkin Satış Eğitimi
- FSPE 05 – Marka Yönetimi ve Markalaşma Stratejileri Eğitimi
- FSPE 06 – Misafir İlişkileri Yönetimi Eğitimi
- FSPE 07 – Satış Psikolojisi Eğitimi
- FSPE 08 – Satış ve Satış Yönetimi Eğitimi
- FSPE 09 – Satışta Başarılı Görüşme Becerileri Eğitimi
- FSPE 10 – Servis Personeli İçin Müşteri İlişkileri Eğitimi
- FSPE 11 – Stratejik Markalaşma Eğitimi
- FSPE 12 – Stratejik Pazarlama Ve Müşteri Odaklılık Eğitimi
- FSPE 13 – Stratejik Pazarlama Yönetimi Eğitimi
- FSPE 14 – Telefonla Etkili Satış Teknikleri (Telemarketing) Eğitimi
- FSPE 15 – Temel Pazarlama Becerileri Eğitimi
- FSPE 16 – Tüketici Davranışları Ve Yeni Pazar Yaratma Eğitimi
- FSPE 17 – Mağazacılıkta Etkili İletişim
- FSPE 18 – Müşteri Ve Satış Performansı Analizi Eğitimi
- FSPE 19 – Modern Satış Süreci
- FSPE 20 – Drama İle Satış Ve Pazarlamada Etkin İletişim Becerileri
- FSPE 21 – Satış Personeli İçin Diksiyon Ve Beden Dili Eğitimi
- FSPE 22 – Yaratıcı Drama İle Satış Yönetimi Eğitimi