EGİTİMİN AMACI
E-ticaret ve İnternet sektörünün her geçen gün trendi artarken, Dijital pazarlama ve E-Ticaret yöntemini bilmeyen firma ve kişiler çok fazla sayıdadır. Firmalar ve kişilere atılması gereken adımları ve izlenmesi gereken yolları göstermek Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Eğitimi’nin başlıca amacını oluşturmaktadır. Bu eğitimin hedef kitlesini, yeni başlayanlar, bu dalları merak edenler, yeni iş arayışı içerisinde olup, kendine yeni alan belirleyenler, benzer işlerde görev alanlar ile birlikte bilgilerini tam profesyonel seviyeye çıkarmak isteyenler, E-Ticaret projesi olanlar veya açmak isteyenler, ne gibi proseslerden geçeceğini bilemeyen veya işini profesyonelleştirmek isteyenler, benzeri işlerde çalışıp, eğitim sonrası kazancını ve kariyerini yükseltmek isteyenler oluşturmaktadır.
EĞİTİM İÇERİĞİ
BİRİNCİ GÜN
- Dijital Pazarlamaya Giriş ve E-marketing
- Pazarlama nedir?
- Pazarlama biliminin tarihsel gelişimi
- Dijitalleşme neleri değiştirdi?
- Başarılı bir Entegre Pazarlama Kampanyası nasıl kurgulanır?
- Pazarlama iletişim süreçleri
- Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?
- Display Reklam
- Arama Motoru Pazarlama
- Reklam Hedefleme Türleri
- Pazarlamada Mobil Teknolojilerin önemi
- Sosyal Medya
- E-Ticaret
- E-Ticaret Modelleri
- Affiliate Reklam Modelleri
- CRM
- Başarılı E-Ticaret’in Kuralları
- E-posta Pazarlama ve Dijital Pazarlama Trendleri
- E-Posta Pazarlamayı Müşteri Ve Ciro Artışında Kullanılması
- Çok kanallı pazarlama içinde e-postanın yeri.
- İzinli e-posta pazarlama doğru yapılıyor mu?
- Üye kaybı yasamamak için yapılması gerekenler.
- E-posta pazarlama yapan departman ve ajansınızı en verimli nasıl yönetebilirsiniz?
- Mobil e-posta pazarlama tavsiyeleri.
- Dijitalin pazarlamaya olan etkisi.
- Pazarlama yaparken online ve offline’nın bir araya getirilmesi
- SEO-SEA
- SEO
- SEO Nedir, SEO’nun Yararları Nelerdir:
- SEO nedir ile başlayarak SEO’nun yararları kursiyerlere sunulmaktadır ve SEO’da yapılmaması gereken maddeler paylaşılmaktadır.
- Adwords ile SEO:
- AdWords ile SEO arasındaki fark ve sinerjiden bahsedilmektedir. İki farklı kaynak nasıl birlikte kullanılırsa, pozitif etkiler kazanabiliriz açıklanmaktadır.
- Dünya’da Search Marketing:
- Dünya’daki yeniliklerden, Global olarak kullanım paylarından ve gelecek senelerde gerçekleşebilecek yeniliklerden bahsedilmektedir.
- Google Algoritmaları:
- Google’ın arama sonuçlarında ne gibi maddelere önem verdiği gösterilmektedir.
- SEO’ nun Temelleri ve Süreçleri:
- SEO dünyasında kullanılan terimler ve SEO yaparken dikkat edilmesi gereken aşamalar. Aynı şekilde SEO zaman planında ne gibi maddelere ağırlık verilmesi gerekiyor ondan bahsedilmektedir.
- Analiz ve Ölçümleme Araçları:
- GroupM olarak kullandığımız analiz araçları ve kursiyerlerin kullanabileceği ücretsiz analiz ve ölçümleme araçlarının paylaşılmasıyla birlikte, web sitelerinde nasıl kullanacakları gösterilmektedir.
- SEO Çalışmasındaki Dikkat Edilmesi Gerekenler:
- SEO için temel bölümler, kod değişiklikleri, içerik değişiklikleri ve link çalışmalarındaki maddeler.
- 21 Adımda SEO Örnekleri
- 21 adımda SEO için en basit maddeler paylaşılmaktadır.
- SEO KPI’ları:
- 20 adet KPI maddelerinin açıklaması ve hangileri, hangi projelerde kullanılabileceği açıklanmaktadır.
- SEO Örnekleri:
- 3 adet SEO örneği paylaşılarak, Google’ın gördüğü yapı gösterilmektedir.
- SEO Nedir, SEO’nun Yararları Nelerdir:
- SEA (Search Engine Advertising)
- Dijital’in gelişimi
- Türkiye’de e-ticaret kullanımı
- İnternette kullanıcı davranışları
- Arama motoru nedir?
- Arama motorunun gelişimi
- SEM nedir?
- Adwords & SEO etkileşimi
- Arama motorunu etkileyen faktörler
- Online & Offline etkileşimi
- Tv & Search Korelasyonu
- Google insight araçları
- SEM stratejileri
- Adwords reklam stratejisi
- Adwords reklam modelleri
- Adwords hesap yapısı ve bileşenleri
- Performansı etkileyen faktörler (Kalite skoru, Reklam metni yazımı vs..)
- Adwords hesap kurulumu – Uygulamalı anlatım
- Adwords kampanya optimizasyonu
- Hatalı ve başarılı reklam örnekleri
- Adwords editör kullanımı
- Adwords editör – Uygulamalı anlatım
- SEO
İKİNCİ GÜN
- Dijital Medya Planlama ve Satın alma
- Medya Planlamasına Genel Bakış
- İç görü Analizi
- Medya tüketici temas noktaları
- Türkiye Dijital Medya Ekosistemi
- Display Yayın Formatları
- Ölçümleme Kriterleri
- Optimizasyon ve Raporlama
- Satın alma prensipleri
- Mobil Pazarlama
- Mobil Pazarlama Dünden Bugüne
- Mobil Pazarlama Ürünleri
- Mobil Medya Ürünleri
- Mobil Pazarlama Trendleri
- Teknoloji, Mobil Reklamcılığı Nasıl Şekillendirecek.
- E-Ticaret / Dijital Medya – E-Ticaret Çözümlemesi ve Ödeme Sistemleri
- Giriş:
- E ticaret Nedir ?
- E ticaret Araçları nelerdir Gelenekselden Dijitale Hareket Ekseni?
- E ticaret’ te Taraflar ve İlişki Yönetimi – Sözleşme Saikleri
- E ticaret Gelir Modelleri
- Dünyadan ve Türkiye’den …
- Sayılarla Genel Bakış & Büyük İyi Örnekler & İyi Öyküler
- Globalde E ticaret ve Türkiye Denklemi
- Internet Ekonomisi ve GSMH
- Büyüyen Pazarlar, Avrupa Sahnesi’nde Türkiye – E ticaret ufku
- E ticaret ve Online İş Modellemeleri İlişkisi
- Yeni Fırsatlar
- Girişimciler için fizibilite adımları
- Yatırımcı İlişkileri – Yatırım Alma Süreci ve Temel Yatırımcı Türleri
- Evrilen Tüketicimizi Tanıyalım
- Geleneksel Tüketici ile Online Tüketici Davranış Eğilimleri
- Geleneksel Perakendecilerin yeni nesil ticarette tüketici endeksli evrimleri – Yöntemler
- E-ticaret – Ödeme Sistemleri
- Ödeme Sistemlerine Genel Bakış – Uygulamalar
- Mobil Eksen
- Sosyal Ticaret
- Gelir Arttırma Teknikleri & Ortaklıklar
- Regülasyon & Uluslararası Ticaret Fırsatları
- E-ticaret ve İhracat Teşvikleri
- Düzenlemelerde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
- Sıfırdan Bir E-ticaret Girişimi – Uygulamalı E-ticaret
- Adım Adım İnşa
- İş Fikri Nasıl Oluşturulur ?
- E-Ticaret Girişimimizin İlk Adımları
- Fizibilite ve Maliyet Analizleri
- Site Kurulumu & Teknik Süreçleri
- Ortaklıklar & Üçüncü Parti Süreçleri – Tedarik & Lojistik
- Ekip Yapılanması
- Start Up İşlerin Performans Endikatörleri ve Değerlendirmeleri
- E-ticarette Reklam & Pazarlama Yöntemleri
- E-ticaret Oyuncuları İçin Reklam & Pazarlama Kampanya Yönetimi
- Doğru Satın alma & ROI Hesaplamaları
- E-ticaret & Sosyal Medya İlişkisi Ekseninde Çözümler
- Tüketici Hakları ve Yükümlülüklerimiz
- Kapanış : Sorular & Cevaplar – İhtiyaçlar
- Giriş:
- Dijital pazarlama kanallarında başarının anahtarı: Ölçümleme
- Dijital Pazarlama kanallarında Başarılı işlerden başarı kriterlerine göre örnekler
- Dijital Pazarlama kanallarında ölçümlemenin performans için önemi
- Doğru ölçüm parametrelerini tespit etmek ve doğru kullanmanın önemi
- Kurumsal Web platfromlarında ölçüm parametreleri ve kullanımı
- Display Reklam alanında başarıya götüren ölçüm kriterleri ve kullanımı
- Arama Motoru reklamlarında dikkat edilmesi gereken başarı parametreleri
- Sosyal Medya reklamlarında başarıya götüren ölçüm kriterleri ve kullanımı
- Viral Pazarlama / Sosyal Medya Pazarlaması
- Viral Pazarlama
- Yeni İletişim Dünyasında Firmalar için neler değişti?
- Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?
- Neden Ağızdan Ağıza Pazarlama?
- Ağızdan Ağıza Pazarlama Teknikleri ve Örnek Uygulamalar
- Viral Pazarlama Nedir?
- Sosyal Medya Pazarlaması
- Sosyal Medya Nedir?
- Sosyal Medya: Bir Reklam Mecrası mı?
- Sosyal Medya Reklam Modelleri
- Sosyal Medyada Marka Konumlandırması ve Örnek Uygulamalar
- Sosyal Oyun Pazarlama
- Mobil Teknolojiler ile değişen Sosyal Medya
- Pazarlamada Yeni Trendler
- Guerilla Pazarlama
- İnbound Pazarlama
- Real Time Marketing
- Viral Pazarlama
- Digital PR& Online İtibar Yönetimine Giriş & İnternet ve Sosyal Medya Ölçümleme
- Dijital PR ve Online İtibar Yönetimi’ne Giriş
- Digital PR’ın günümüzdeki yeri ve önemi
- Digital PR ve Klasik PR arasındaki farklılıklar
- Online İtibar yönetimi nedir?
- Online itibar yönetiminde organizasyon ve kriz yönetimi
- Sosyal Medya ve İnternet Analizi, Takibi ve Raporlama
- Online takip nedir ve neden önemlidir
- Online takip için nelere dikkat edilmeli
- Online takip araçları
- Online araştırmaların pazarlama stratejilerindeki yeri
- Dijital PR ve Online İtibar Yönetimi’ne Giriş
- Atölye Çalışması Soru –Cevap
EĞİTİM YÖNETİMİ
Eğitim ağırlıklı olarak katılımcıların etkin katılımı ile gerçekleştirilecek olup, dersler projeksiyon cihazı yardımıyla ve uygulamadan örnekler, vaka çalışmaları ve küçük çalıştaylarla desteklenerek katılımcıların konuları sindirmesi sağlanmaya çalışılacaktır
EĞİTİM YERİ
Faveo Danışmanlık Eğitim Salonu
EĞİTİM SÜRESİ
2 Gün (09:30 – 17:30)
NOT: Eğitim Sonunda Katılımcılara “FAVEO Danışmanlık Katılım Sertifikası” verilecektir.